TiRaI HaTi

"......Cita-cita setinggi gunung kinabalu tanpa ilmu didada tidak berguna, cita-cita yang besar belum mampu menandingi cita-cita keikhlasan hati, cita-cita tanpa matlamat umpama pokok tiada buahnya......"

Selasa, 17 Januari 2012

CoReTan KisaH SiLam :)


 kenangan kisam silam kembali menerjah mindaku
bermain-main dan perputar disetiap ruangan mindaku
membuatkan aq kembali ketakutan

kesalahan yang aku lakukan membuatkan selruh urat sendiku bergetar
biarpun sudahku cuba melupakannya tapi masih menghantui setiap nafasku kini
inikah balasan yang aku patut terima dengan setiap yang aku dulu
ahhh.... ingin saja aku meraung tapi akan hilangkah dilema ini
pada siapa yang harusku ceritakan??
 ibu??? ayah??? kawan????

sanggupkah mereka mendengar keluhan kesilapan yang aku lakukan
perit menanggung bersendirian tanpa ada yang memberi sokongan
ya... aq perlu untuk bercerita tapi pada siapa???
aku tidak mahu mereka jauh dariku setelah apa yang diceritakan ini
aku takut akan kehilangan kebahagian kasih yang ku kecapi kini

beban yang ku hadapi mampu merubah masa depanku
dosa yang ku tanggung kini tidak tahu penghujungnya
harapanku hanya satu
semoga apa jua kesilapan yang aku lakukan dahulu diampun

bukan apa
sudah aku penat memikirkan apa yang telah aku lakukan
sehingga menimbulkan kesesalan yang tiada bandingan
ingin saja aku lari dari kesilapan
tapi sampai bila???

kalauku fikirkan kembali bagaimana aku boleh terjebak dengan kesilapan ini
keperitan, kesedihan sudah tidak mampu dibendung
hanya pertolongan yang Esa agar aku mampu berdiri 
meneruskan kehidupan tanpa mengenang kesilapan silam
betul kata pepatah sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada guna :)

~saYanGi Diri anDa ELakKan DirI daRi KesILaPan YaNg MamPu MemBUat anDa MenYesaL seumUr HiduP~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...